orch_03

‘Orchestra biedt klanten ‘nachtrustverhogende dienstverlening’…’ Dat was het antwoord van Roderik Bolle (partner en oprichter) op onze vraag wát Orchestra nu precies doet.

Orchestra is een vermogensbeheerder die het anders doet. Orde en inzicht scheppen en alles op één plek verzamelen. Kortom: geen ‘gedoe’ meer. Tot zover niets anders… Toch heeft Orchestra een compleet andere benadering van vermogensbeheer: niet asset based, maar effort based. Orchestra vraagt een vergoeding die hoort bij die inspanning en geen percentage op basis van het vermogen.

Maar hoe maak je deze andere aanpak ook visueel aantrekkelijk? Een simpele metafoor maakt de complexe materie inzichtelijk. Suikerklontjes hebben op het eerste gezicht niets met vermogensbeheer te maken. Dat valt op en de interesse is snel gewekt. Het suikerklontjes-concept blijkt uitermate veelzijdig en geschikt om de gehele dienstverlening visueel te maken. Dit concept, samen met scherpe, bondige copy en krachtige typografie komt samen op de website; naast een persoonlijk gesprek hét belangrijkste communicatiemiddel van Orchestra. Nu doen ze het echt anders. Niet alleen in dienstverlening, maar ook in de visuele uitstraling en tone of voice.

“De reacties op onze nieuwe website en identiteit zijn overwegend positief, men is ook wel verbaasd dat we het aandurven om zo anders de wereld tegemoet te treden. Nieuw is altijd eng denk ik dan maar.”
Roderik Bolle – Partner Orchestra

Voor dit project hebben we nauw samengewerkt met Krista van der Niet (fotografie), Barbara Slagman (tekst), Studio Pit (technische realisatie website) en Ivo van der Bent (portretfotografie).

orch_gif


orch_09