OLCO adviseert en begeleidt de bouw van zwem- en sportaccommodaties waar iedereen blij van wordt. En multifunctionele schoolgebouwen waar de gebruikers echt op de eerste plek staan. Maar ook duurzame gemeentehuizen en bibliotheken. OLCO daagt opdrachtgevers uit buiten hun comfortzone te denken en met een andere blik naar hun eigen wensen en vragen te kijken. Namelijk met een groen hart en de gebruiker centraal. OLCO legt de lat hoog.

In een aantal werksessies met het hele OLCO-team definieerden we de eigenschappen die kenmerkend zijn voor de organisatie en haalden we waardevolle input op bij alle medewerkers. We toetsten de uitkomsten bij verschillende opdrachtgevers. “Klopt het als wij dit zeggen?” “Hoe belangrijk is groots denken voor de klant?” Etc. Zo zijn we gezamenlijk tot het nieuwe statement ‘Groots denken concreet maken’ gekomen. In een manifest is dit statement nog extra kracht bij gezet.

Voor OLCO is een duurzame oplossing al jaren de standaard. De kleur groen speelt daarom een grote rol in de identiteit, zodat het ook daarmee zichtbaar is. Ook zichtbaar in de vormentaal is de vertaling van het platte vlak (de plannen) naar een driedimensionale vorm (de uitvoering). In communicatie staat de gebruiker centraal: te zien in bijvoorbeeld fotografie en teksten op de website. Samen met het ontwerp én de content van de website is de identiteit compleet. Van kleur, vormentaal en fotografie tot tone of voice.

Voor dit project werkten we nauw samen met Fanny Evers (merkbouwer), Barbara Slagman (tekst), Jannes&Mannes (technische realisatie website) en About The People (portretfotografie).